מנחם נער חכם וסקרן, מתעניין בסובב אותו וער לנעשה בו. הוא מתוכנן ומחושב ובעל רגישות ותשומת לב לפרטים.
למנחם יכולת קליטת רשמים חזקה ועמוקה. כל עניין ומעשה שנעשה – נקלטים אצלו עד הדקויות הקטנות ונצרבים עמוק בתוכו. הפנמת הדברים אצלו אינה מהירה ומיידית, אלא לוקח לו זמן לעבד את הדברים, אך הכל נשמר בזיכרונו לאורך זמן.
מנחם עסוק במחשבות רבות, עד כדי תחושת בלבול פנימית. הוא מנסה ל'עשות סדר' עם המחשבות אך לא חש רוגע בנושא. מנחם מתוכנן, מאורגן ולא ספונטני בהתנהלותו, חושב לפני כל מעשה ומקבל החלטות רק לאחר בחינת הפרמטרים השונים הקשורים לעניין.
ניכר שמנחם שם לב לכל פרט, ואפילו קטן ביותר. בנוסף, ניכרת בו פרפקציוניסטיות רבה, והשילוב של שני הדברים מביא אותו לקפדנות ודקדקנות רבה, גם בעניינים פחותים בחשיבותם. כדאי לנסות 'להקליל' לו עניינים שונים, לנסות לתווך לו את העולם בצורה ספונטנית ולא מוקפדת, כדי שעם הזמן יסגל לעצמו גמישות בחשיבתו ובעשייתו.
למנחם חשובה תחושת הבטחון והוא מחפש תמיכה ויציבות. הוא זקוק להערכת הסביבה ולהכרה שלה במעלותיו וביכולותיו. נראה שהשיפוט שלו סובייקטיבי ומונע מראיית הצרכים של עצמו ופחות מראיית הזולת. אך חשוב לזכור שזה עדיין יכול להיות עניין של גיל, וככל שיתבגר, יפתח בעצמו את היכולת לראות את האחר.