האבחון של שרהלה, בת 5.5

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שרהלה היא ילדה חברותית, מלאת שמחת חיים, סקרנית ואוהבת ללמוד ולהפנים ידע חדש. חשוב לה לעמוד בציפיות הסביבה ובכללים הנדרשים ממנה מתוך רצון להשתלב, לקבל הכרה ולהיות מוערכת על ידי הסובבים אותה. היא משתדלת להימנע מטעויות ולפעול בהתאם לציפיות, גם כאשר הדבר מצריך ממנה מאמץ.

בציור שציירה שרהלה, מיקמה את עצמה בצד ימין ואת אחיה הקטן, בן הארבע, בצד שמאל.

מהציור נראה כי לשרהלה יש נכונות לקשר קרוב עם אחיה, שכן היא מציירת את ידה מושטת לעברו מתוך רצון להתקרב אליו. עם זאת, היא חשה שאחיה אינו מחזיר לה יחס דומה ואף מרגישה שהוא 'דוקר' אותה, וזה גורם לה לתחושת תסכול.

כמו כן, נראה כי שרהלה מרגישה שאחיה קשור לאם ביותר, דבר שעלול ליצור אצלה תחושה שהיא מקבלת פחות תשומת לב. חשוב להדגיש שאין זה אומר שבאופן אובייקטיבי היא אכן מקבלת פחות יחס או אהבה, ולכן אין מקום לנקיפות מצפון מצד האם. עם זאת, מומלץ לשים לב לנקודה הזאת, להעניק לה יחס אישי ולומר לה במילים ברורות שהיא אהובה ורצויה.

בנוסף, כדאי לבדוק כיצד שרהלה יוצרת קשר עם אחיה. האח מצטייר כילד דומיננטי שיודע להשיג את מבוקשו, ויתכן ששרהלה חשה שהוא לוקח את מקומה. נראה כי היא מתקשה להתמודד עם הסיטואציה הזו, דבר שמשפיע מעט על ביטחונה העצמי.

חיזוק הביטחון העצמי שלה, תוך מתן דגש על חיזוק מקומה במשפחה ותחושת הערך העצמי שלה, יוכל לסייע לה להתמודד טוב יותר עם אחיה ולהרגיש בטוחה ואהובה.